Rekrytointipalvelut
Miten hyödyt rekrytointipalveluistamme?
-
- Säästät omaa työaikaasi
- Saat kokeneen rekrytointikonsultin ammattitaidon käyttöösi
- Yhdistämme sinut työtä etsivien asiantuntijoiden verkostoon
- Harjoitat vastuullista rekrytointia faktoihin perustuvan valintaprosessimme myötä
- Löydät uuden työntekijän nopeasti ja tehokkaasti
- Vältyt virherekrytoinnin kustannuksilta
Strategista rekrytointia
Me Operarialla olemme 20 toimintavuotemme aikana tehneet satoja rekrytointeja ja tiedämme, kuinka rekrytointi toteutetaan onnistuneesti. Asiantuntijamme tarjoavat sinulle myös arvokasta näkökulmaa rekrytoinnin strategiaan – esimerkiksi siihen, mihin tarkoitukseen työntekijää oikeasti kannattaa hakea. Tehokas rekrytointiprosessimme säästää arvokasta työaikaasi ja pääset kasvusuunnitelmissasi ripeästi eteenpäin.
Annamme rekrytointipalveluillemme 100 % tyytyväisyystakuun. Tämä tarkoittaa sitä, että virherekrytoinnin riski siirtyy kokonaisuudessaan Operarian harteille. Emme siis laskuta lainkaan, mikäli oikeaa henkilöä ei rekrytointiprosessissa löydy. Ja mikäli yhteistyö ei valitun asiantuntijan kanssa suju, etsimme yrityksellesi uuden henkilön ilman lisäkustannuksia.
Sopivan osaajan löytäminen alkaa yksityiskohtaisella tarpeiden kartoittamisella
Operarian rekrytointipalvelujen tavoite on yksinkertainen: löytää yrityksellesi sopivin mahdollinen työntekijä. Prosessin aluksi ensimmäisenä tehtävänämme on tutustua yritykseesi, jotta ymmärrämme sen toimintamallin, kasvutavoitteet ja periaatteet mahdollisimman tarkoin.
Tarpeiden huolellinen kartoitus on jokaisen onnistuneen rekrytointiprosessin ensimmäinen vaihe. Sen avulla pystymme määrittelemään täsmälleen millaisen työntekijän organisaatiosi tarvitsee.
Laadukkaat testit soveltuvuuden arvioinnin tukena
Henkilöarviointimenetelmä, soveltuvuusarvointi, työtyylianalyysi – rakkaalla lapsella on monta nimeä. Käytössämme on laaja valikoima testejä, joiden avulla varmistamme hakijan sopivuuden sekä yritykseesi että haettuun työpaikkaan. Olemme psykologisten testien sertifioituja käyttäjiä, minkä lisäksi käytössämme on ammattitesti, kykytesti ja työsimulointi.
Rekrytointiprosessimme on turvallinen ja asiakaslähtöinen!
- Annamme 100% tyytyväisyystakuun rekrytoinnin onnistumiselle.
- Räätälöimme jokaisen rekrytointiprosessin aina yksilöllisesti asiakkaan tavoitteiden ja tarpeiden mukaan.
Palvelun kulku
Kartoitus ja haku
Tarpeiden kartoitus
Tarpeen kartoitus yhdessä kanssanne toimistollanne.
Operaria Asiakas
Osaajahaut tietokannoista ja verkoistoista
Operaria etsii heti mahdollisia sopivia ehdokkaita tietokannoistaan ja verkostoistaan.
Operaria
Julkinen työpaikkailmoitus
Operaria laatii työpaikkailmoituksen, joka julkaistaan sopivissa medioissa hyväksyttyänne sen.
Operaria
Haastattelut
Operarian haastattelut
Operaria tekee esikarsinnan ja sopivien hakijoiden haastattelut.
Operaria
Asiakas valitsee potentiaalisimmat
Operaria listaa sopivimmat ehdokkaat, joista valitsette kiinnostavimmat 3-4 haastatteluunne.
Operaria Asiakas
Asiakkaan haastattelut
Haastattelette valitsemanne ehdokkaat. Operaria ilmoittaa muille hakijoille hakuprosessin vaiheesta.
Operaria Asiakas
Työsimulaatio ja testaus
Hakijat suorittavat työsimulaation, joka on kehittämämme menetelmä nähdä käytännössä miten hakija suoriutuu työtehtävästään.
Operaria Asiakas
Valinta
Henkilöarviointi ja sopivuus
Valitsette parhaan ehdokkaan, jonka suositukset tarkistamme ja teemme henkilöarvioinnin työtyylianalyysin avulla.
Operaria Asiakas
Osaajan valinta
Työtyyliraportti käydään yksityiskohtaisesti hakijan kanssa läpi ja sen jälkeen teidän kanssanne. Tarkistamme hakijan suositukset.
Operaria Asiakas
Työsopimus
Solmitte työsopimuksen valitsemanne työntekijän kanssa. Operaria ilmoittaa muille ehdokkaille prosessin päättymisestä.
Operaria Asiakas
Projektin jälkeen
Säännöllinen yhteydenpito
Olemme yhteydessä muutaman kuukauden kuluttua tarkistaaksemme ensin uudelta työntekijältä miten hän on sopeutunut ja viihtyy uudessa työpaikassaan. Sen jälkeen tarkistamme työnantajalta miten asiat sujuvat uuden työntekijän kanssa. Muistutamme myös perehdytyksen tärkeydestä.
Seuraava yhteydenottomme on n 4-5 kk palkkaamisesta, jolloin jälleen haluamme kuulla molemmilta osapuolilta yllämainitut asiat.