Vårt team

Vi tar hand om din rekrytering

Vår syn på rekrytering antar ett något annorlunda perspektiv, nämligen det som partner. Vi anser att en hållbar och produktiv rekryteringsprocess börjar med samsyn och god kommunikation mellan oss och kunden.

Vi erbjuder personliga tjänster med expertis inom en rad olika branscher. Våra konsulter betjänar kunder över hela Norden.

Varje gång ett team får sin expert är en anledning för oss att fira

Lär känna våra konsulter

Operaria är en grupp entreprenörer och rekryteringsexperter med karriärer inom olika branscher. Vid sidan av vårt rekryteringsarbete är vi bollplank, dataanalytiker och kreativa innehållsskapare. Kunskapstörstiga individer som strävar efter personlig utveckling. Mödrar och fäder. Och seglare. Vår styrka ligger i vårt fokus på människan. Våra intervjuer med yrkesverksamma som söker nya möjligheter är djupgående och innefattar samtal om personlighet, färdigheter, osäkerheter, planer och drömmar. Syftet är inte bara att tillsätta en ledig tjänst, utan att etablera en givande och livskraftig relation. Sättet vi arbetar med experter främjar utvecklingen av ditt arbetsgivarvarumärke.

Operaria är specialiserat inom rekrytering och headhunting för den nordiska marknaden. På senare år har vi förmedlat experter till företag i bland annat Danmark och Sverige.

Operaria Markus
Markus Fabricius

Operarias ägare Markus har omfattande erfarenhet inom försäljning, marknadsföring och krävande kundservice.

Under sin karriär har han arbetat i ledande befattning inom sjöfartsbranschen, som styrelseledamot och som VD i mediebranschen. Han har även varit involverad i flera internationella uppstartsprojekt. Under sina studier och tidigt i karriären arbetade Markus som speditör och även som sopbilsförare. Hittills är detta enda gången han har haft nytta av sitt lastbilskörkort!

Markus är en erfaren personalchef och tjänstedesignutvecklare. Löpande personlig utveckling har alltid varit en naturlig del av hans karriär. Han slutförde sina EMBA-studier 2007 och sedan dess har han gått årliga kurser i personalbedömningsmetoder vanliga inom HR-branschen för att ständigt utveckla sina färdigheter.

operaria juha
Juha-Erik Aaltonen

Juha-Erik, som lyssnar till smeknamnet Juha, har en gedigen bakgrund inom affärsutveckling.

Juha-Erik, som lyssnar till smeknamnet Juha, har en gedigen bakgrund inom affärsutveckling. Från sin erfarenhet av utrustningsförsäljning, som produktchef för ett multinationellt företag och som entreprenör har han utvecklats till ett tekniskt affärsproffs. Att driva internationella projekt och samarbeten inom marknadsföringsnätverk har hjälpt honom att vässa sin interkulturella kommunikationskompetens. Som föreläsare inom industriteknik och styrning är Juha van vid att identifiera vilka färdigheter som behövs för expertuppdrag. Utöver sin civilingenjörsutbildning och sin magisterexamen i industriell tjänsteverksamhet har han en examen i företagsekonomi och en yrkeslärarexamen.

Segling är Juhas favoritsysselsättning, vilket har motiverat honom att skaffa sig de tillstånd och certifikat som krävs för att segla kommersiella fartyg. Han tycker också om utförsåkning och att resa.

Nadiia Senkevych

Nadiia har en djup förståelse för vad som krävs för att attrahera kunniga medarbetare på den tuffa arbetsmarknad som nu råder. Hennes fokus ligger på att noggrant identifiera företagets personalbehov för att kunna erbjuda bästa möjliga lösning.

Nadiia erbjuder speciellt sin kunskap inom direkt sökning, som hon har förkovrat under sina många år av arbete inom HR med processer, administration och HR-system. Hon har haft förmånen av att arbetat många olika HR roller inom internationella IT- och pharma företag. Hon har själv gjort rekrytering och direkt kontaktering för ett Ukrainskt startup företag med start från 5 personer till ett välkänt medelstort företag med 120 anställda över hela Ukraina.

På sin fritid gillar Nadiia att cykla, vandra i naturen och simma. Hon är även en bokmal som gillar att resa, kocka och lära känna nya människor och utveckla sina kunskaper.

Operaria Aliisa
Aliisa Tiittanen

Aliisa ger våra kunder expertis inom försäljning, innehållsmarknadsföring och kundtjänst, liksom ett nytt perspektiv på personalledning.

Hon studerar strategisk HRM på Göteborgs universitet, vilket hon ser som en meningsfull förlängning av hennes tidigare BBA-examen i Internationell Business. Aliisas karriär inbegriper en mängd olika uppdrag, allt från försäljning till projektledning och eventproduktion. Hon besitter branschspecifik expertis inom framför allt detaljhandel. Aliisa drivs av det faktum att hon genom sitt arbete inom HR-kommunikation positivt kan påverka de fördomar, attityder och den praxis som förekommer i arbetslivet samtidigt som hon lär sig nya saker.

På helgerna flyr Aliisa ofta stadens liv och rörelse. Hon gillar att utforska Finlands många nationalparker och diskutera släkthistoria med sin mormor. Aliisa har även fullgjort frivillig militärtjänst och tycker om att utmana sig själv fysiskt och förbättra sina vildmarkskunskaper. Enligt Aliisa finns det inget bättre än mat som tillagas på en campingspis och avnjuts ute i det fria.

stefan forsberg
Stefan Forsberg

Stefan har gedigen erfarenhet inom chefs- och specialistsökning likväl som inom bemanningsbranschen.

Uthållighet är hans ledord. Han vänder på varje sten och anstränger sig alltid lite extra för att locka de bästa talangerna till sina kunder. Stefan har fått sin omfattande kunskap från ledande och operativa roller inom nordiska och internationella företag. Han har ett brett nätverk av globala kontakter och har utfört flera internationella uppdrag.

leif törnblad
Leif Törnblad

Leifs akademiska bakgrund består av en magisterexamen i ekonomi och politik från Köpenhamns universitet.

Efter en framgångsrik karriär i ledande roller på internationella och nordiska företag började han med chefssökning och managementrådgivning. Leif har särskilt stor kunskap om hur det är att arbeta med danska och svenska företag i Öresundsregionen. Leif är lika vass som effektiv när det gäller att matcha rätt kandidat mot rätt jobb.

Vi förstår din bransch

“Våra kunder frågar ofta vad vi vet om deras bransch. Det är en viktig fråga, eftersom kundens verksamhet och dess utveckling alltid ligger till grund för all rekrytering i ett vinstorienterat företag.”
–  Juha Aaltonen

För att välja ut den perfekta kandidaten åt våra kunder måste vi göra en djupdykning i deras företagshistoria, affärsverksamhet, företagskultur och framtidsmål. Då hjälper det att vi talar samma språk som våra kunder. Med detta syftar vi inte på språk i bokstavlig bemärkelse, även om våra tjänster finns tillgängliga på finska, svenska och engelska. Vad vi syftar på är vår branschspecifika kompetens, vilket ger oss en gemensam utgångspunkt som hjälper oss att förstå varandra när vi diskutera dina behov och framtidsutsikter. Bland de många sektorer vi representerar finns ledning, grossist- och detaljhandel, tillverkning och teknikbranschen.

Läs mer om vår rekryteringsprocess

Kan ett arbete inom expertrekrytering vara något för dig?

Kom och jobba med oss

Vi strävar efter tillväxt och är alltid på jakt efter kollegor och samarbetspartners som vill jobba med oss! Bli rekryteringskonsult i vår tvärvetenskapliga och platsoberoende rekryteringsbyrå.

Om du redan har en etablerad karriär inom din bransch och känner att du har en vision och en vilja att hjälpa yrkesverksamma och företag på ditt område gör du rätt i att fortsätta läsa. Förstår du vad som krävs för tillväxt, konkurrenskraft och framgång i din bransch? Har du entreprenörsanda och en ambition att ingå varaktiga partnerskap, oavsett om det gäller ett nytt anställningsförhållande eller ett affärssamarbete? Kanske har du byggt upp ett nätverk under karriären och ser potentialen att skapa dina egna kundrelationer? Du ser utmaningar som möjligheter att uppleva något nytt och visa din drivkraft. För dig handlar försäljning framför allt om att lyssna på kunden och tillhandahålla fungerande lösningar. Men du har också ambitionen och uthålligheten att skaffa leads och bygga dina egna säljkanaler. Du blir inte avskräckt av att misslyckas, snarare får det dig att jobba dubbelt så hårt nästa gång.

Om du känner igen dig själv i ovan beskrivning vill vi gärna att du hör av dig. Här har du chansen att antingen hoppa på entreprenörståget eller utforma din karriär inom rekrytering. Med oss är du inte ensam. Du får en stöttande arbetsgemenskap, omfattande onboarding, utbildning i våra rekryteringssystem och skydd av dina kunddata. Vi tillhandahåller marknadsföringsstöd, en ergonomisk arbetsplats och vid behov resurser för att utöka ditt kompetensområde och tjänsteutbud. Vi är en rättvis arbetsgivare och samarbetspartner, vilket återspeglas i vår ersättningsmodell. När du arbetar som entreprenör under Operarias paraply behåller du alltid 75 % av beloppet du fakturerar.

Du behöver inte passa in i någon särskild, förutbestämd mall. Däremot hoppas vi att du delar våra värderingar och har en personcentrerad, empatisk serviceinställning. Vi har alla vid något tillfälle sökt ett jobb, så därför vi förstår vilken enorm påverkan jobbsökandet har på vardagen. Det är också därför den jobbsökande alltid står i centrum för vår rekryteringsprocess. Kanske har du under din karriär även ansvarat för att leda projekt eller team och har fått erfarenhet av personal- och kompetensstyrning? Dina erfarenheter hjälper dig att positionera dig själv som en rekryterande affärsbeslutsfattare eller jobbsökarexpert som kan relatera till de emotionella tillstånd som förknippas med förändring.

Låter det intressant? Klicka på länken nedan för att svara på några frågor så att vi kan lära känna dig bättre.

Kom och jobba med oss!

Kontakta oss

Hur kan vi hjälpa dig?

Kontakta oss direkt