Rekrytoinnin hakukoneoptimointi

Paljon työhakemuksia oikeanlaisilta työnhakijoilta!

Onko haasteenasi houkutella riittävä määrä oikeanlaisia työnhakijoita avoimeen työpaikkaasi? Varsinainen ongelma saattaa olla työpaikkasi huono löydettävyys. Hakukoneoptimointi eli Search Engine Optimization (SEO) parantaa löydettävyyttä. Leikkimielisesti nimetty SE O just, eikä melekein! on opas, jonka avulla saat lisää näkyvyyttä työpaikallesi. Saat sen ladattua itsellesi alta.

Kuvittele tilanne, jossa työnhakija googlaa häntä kiinnostavalla tehtävänimikkeellä avoinna olevia työpaikkoja. Yrityksessäsi avoinna oleva työpaikka olisi juuri sitä, mitä työnhakija etsisi, muttei hän löydä työpaikkailmoitustasi. Työpaikkailmoitus on hakutuloksissa sivulla kuusi, eikä työnhakija vilkaissut kuin kaksi ensimmäistä sivua.

Oikeilla SEO-toimenpiteillä voit nostaa työpaikkailmoituksesi löydettävyyden kasvuun ja työpaikkasi etsimiesi osaajien eteen.

Googlessa tehdään 30 – 70 K hakua/ kk
hakutermeillä ’avoimet työpaikat’

(Lähde: Moz.com, 02-2022.)

Hakukoneoptimoinnista puhuttaessa Google nousee usein ensimmäisenä mieleen. Googlea käytetäänkin yhä enenevissä määrin avointen työpaikkojen etsimiseen. Hakukoneoptimointina voidaan kuitenkin pitää hakukoneesta tai verkkoalustasta riippumatta kaikkea työpaikkailmoituksen löydettävyyteen tähtäävää toimintaa.

Rekrytointimarkkinoinnin ammattilaiset Operarialla ovat koonneet yhteen olennaisimmat huomiomme liittyen avoimen työpaikan julkaisuun digitaalisilla kanavilla. Oppaasta löydät keinot, joilla voit pidemmällä tähtäimellä houkutella työnhakijoita yritykseesi. 20 sivua tiukkaa asiaa, jolla tavoitat etsimäsi osaajat tässä hetkessä ja tuet työnantajakuvaasi pitkällä tähtäimellä.

Työpaikkasi löydettävyys

Laatu edellä

Seuraatko julkaisemasi työpaikkailmoituksen tehoa eli sitä, kuinka moni löytää sen ja päätyy hakemaan työtehtävää? Nämä tiedot löytyvät yleisesti työpaikkailmoittelualustojen tai mainostyökalujen analytiikkaominaisuuksien joukosta. Syy, mikseivät oikeanlaiset osaajat löydä työpaikkailmoitusta tai koe sitä puhuttelevana, löytyy usein sen rakenteesta ja sisällöstä – kirjoitetun tekstin sisällöllisen arvon lisäksi on huomioitava liuta teknisiä seikkoja. Hakukoneet suorittavat jatkuvaa hakua internetissä, analysoivat sivuja, luetteloivat niitä ja arvioivat niiden laatua.

Miten työpaikkailmoitus on otsikoitu, millaisia avainsanoja siinä on käytetty, millainen sen muotoilu on ja miten työpaikkailmoituksen sisältö vastaa sen otsikon tai metakuvauksen luomaan mielikuvaan. Muun muassa näitä seikkoja ja tietoja hakukoneet etsivät ja hyödyntävät muodostaessaan tietynlaista arviota työpaikkailmoituksen asianmukaisuudesta, luotettavuudesta ja arvosta verkossa työtä hakeville käyttäjilleen.

Rekrytoijilta rekrytoijille

Jos rekrytointi kuuluu työnkuvaasi, niin kuuluu myös rekrytoinnin SEOn eli työpaikkailmoituksen hakukoneoptimoinnin huomioiminen. Rekrytointimarkkinoinnin ammattilaiset Operarialla ovat koonneet yhteen olennaisimmat huomiomme liittyen avoimen työpaikan julkaisuun digitaalisilla kanavilla. Rekrytoinnin SEO -oppaasta löydät keinot, joilla voit pidemmällä tähtäimellä houkutella työnhakijoita yritykseesi.

Pääset oppaan tilauslomakkeeseen tästä.

Vilkaise oppaamme sisältöä

Älä osta SEOa säkissä! Haluamme, että opas on sinulle työkaluna sellainen, josta on aidosti hyötyä. Siksi tarjoamme pienen maistiaisen sen sisällöstä. Ottamalla käyttöösi 20-sivuisessa oppaassamme jakamamme vinkit, voit parantaa työpaikkasi näkyvyyttä sekä varmistaa onnistuneen rekrytoinnin.

Tilaa Rekrytoinnin SEO -opas

Tilaamalla oppaan liityt myös uutiskirjepostituslistalle. Toivomme, että rekrytoinnin sisällöt kiinnostavat sinua. Voit lopettaa tilauksen viestien lopussa olevalla unsubscribe-toiminnolla. Antoisia lukuhetkiä oppaan parissa!